Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR spoločne s Pôdohospodárskou platobnou agentúrou sprístupnili výzvu na opatrenie minimálnej pomoci „Marketingová podpora v potravinárstve“. Preplatené môžu byť grafické návrhy, propagačné materiály, výroba podcastov či spolupráca s influencermi. Dovedna si žiadatelia prerozdelia 4 milióny eur za činnosti, ktoré uhradili za ostatný rok.
„Okrem akútnych výziev, ktoré spoločne dnes v sektore riešime, sú pred nami aj dlhodobé záväzky voči našim spracovateľom potravín a vinárom. Cieľom pomoci je poskytnúť podnikom pôsobiacim v potravinárstve finančné prostriedky na marketingovú podporu predaja potravinárskych výrobkov. Najbližší mesiac sa budú môcť uchádzať o preplatenie až polovice nákladov, ktoré prispeli k propagácii kvalitných slovenských potravín,“ zhrnul minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Richard Takáč s tým, že ide o refundáciu už zaplatených faktúr.
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a Pôdohospodárska platobná agentúra vo štvrtok 10. apríla 2025 vyhlásili výzvu na predkladanie žiadostí na opatrenie minimálnej pomoci „marketingová podpora v potravinárstve“. Žiadatelia sa o refundáciu marketingových nákladov budú môcť uchádzať do 9. mája 2025.
Cieľom pomoci je poskytnúť podnikom pôsobiacim v potravinárstve finančné prostriedky na krytie časti nákladov na marketingovú podporu predaja potravinárskych výrobkov. Tieto financie pomôžu zachovať kontinuitu hospodárskej činnosti potravinárskych podnikov, udržať konkurencieschopnosť potravinárskych podnikov a prispieť tak k zabezpečeniu dostatočnej dostupnosti výrobkov vyrobených na Slovensku. O pomoc môže žiadať podnik pôsobiaci v potravinárstve evidovaný v registri vedenom orgánmi úradnej kontroly potravín, alebo v zozname schválených prevádzkarní podľa osobitného predpisu.
Oprávnenými nákladmi sú služby spojené s výrobou obalov výrobkov, služby spojené s vytváraním kvalitného obsahu so zameraním na marketing značky výrobkov, ktorých cieľom je vytvoriť a udržať pozitívne vnímanie značky výrobkov u zákazníkov a verejnosti, poradenstvo pri vývoji a prípadnom úradnom preklade textov na obaly v súlade s platnou legislatívou a jazyková korektúra textov, produkcia a tlač propagačných a marketingových materiálov, grafické a kreatívne návrhy a produkcia reklamných kampaní či inštalácia reklamy, ak nejde o obstaranie alebo technické zhodnotenie dlhodobého hmotného majetku.
„Prijaté žiadosti budeme na PPA priebežne administrovať a vyplácanie bude ukončené do konca kalendárneho roka. Začiatok vyplácania záleží na počte žiadostí a kvality dodaných podkladov,“ objasnil proces generálny riaditeľ Pôdohospodárskej platobnej agentúry Marek Čepko.
Doklady o uhradených nákladoch, ktoré vznikli žiadateľovi v oprávnenom období (maximálne však rok pred zverejnením výzvy), t. j. od 10.04.2024 do 30.04.2025 je nutné vložiť do systému ITMS2014+ pri vytváraní žiadosti. V rámci vydokladovania oprávnených nákladov považuje platobná agentúra za dátum zdaniteľného plnenia dátum úhrady faktúry.
Výzvu nájdete tu:
Marketing / PPA - Pôdohospodárska platobná agentúra